Spirits' World
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Spirits' World

Lorsque les Esprits controlent le monde
 
AccueilRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le deal à ne pas rater :
Jeux, jouets et Lego : le deuxième à -50% (large sélection)
Voir le deal

 

 Quelques petits machins en vrac...

Aller en bas 
+2
piro
Yoru
6 participants
Aller à la page : Précédent  1 ... 8 ... 12, 13, 14
AuteurMessage
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyMer 21 Avr - 5:19

Aich right! I was supposed to comment on that!!!
gomeneeee i read and then well... i guess i just thought i'd come back later!


I don't really like the lyrics in chinese, but i just can't help thinking that you're su cause, i mean, lyrics in CHINESE! I can't even write decent sentences in chinese (i mean, that do not sound too oral-ish)

The song in english is fine, really ^^ I like it when you sing it!


OK so, this is something i wrote on write or die a looong looong time ago, and it doesn't make any sense, but well...

Et que l'on m'emporte, et que l'on me tue. Cela ne m'importe pas. Il n'y a pas de choix en ce monde. Il y a trop de choix en ce monde. Je ne sais pas quoi penser. Réveille-toi ou rendors toi. Mais ne reste pas comme ça... Il est des rêves qu'il faut brûler, et des voeux qu'il faut jeter et des fleurs qui doivent faner et des coeurs qui ne fleurissent jamais. N'est ce pas? N'est-ce pas quoi? tsssssssssss fait le serpent sordide qui hante tes rêves. Mais tu aimes les serpents. Ou pas? Répulsion et admiration. Etrange sensation.... Il est des coeurs qui ne fleurissent pas... au moins, ont-ils bon goût? Mmmmh? tu veux essayer. J'en ai un là. Gaaaah, dégoulinant de sang comme cela? Ben ouais, t'aime pas le tartare? Euh... Mais saignant, t'aime? Oui, oui j'aime. Bah voilà... tiens, mange, puisque t'as faim... Le chocolat... Quoi le chocolat? Lequel tu préfères? Noir, Blanc? Lait? T'en as pas du bleu? Fous le dans l'encre. Quel goût, l'encre? C'était amer. Mais encore? Je crois que c'est du poison... Ah... trahison. Quoi donc? Trahison, je te dis. On m'a quittée. Tu as trahi. Vraiment? L'encre a séché. Laisse moi déchirer tout cela. Froid... Il fait froid... La reine dans son palais de glace... Tu l'as vue? Non... le trône était vide. Elle est là, je peux la sentir. La reine des glaces, et ses yeux de cristal et ses lèvres de givres. Je veux qu'elle m'embrasse, je veux qu'elle gèle mon coeur, qu'elle le tienne dans son poing et qu'elle le détruise, le réduise en miette. En miette? En poudre. Je veux une tisane. Tu as froid. Non. Je n'ai pas vu la reine. Elle ne viendra pas pour toi, tu sais. Elle cherche sa fille. La tempête...Celle que tu n'as pas pu suivre. Ah... donnez moi une audience avec la reine... Ses yeux sont noirs. Les arabesques autour de ses yeux sont blanches. Tu sais ce que cela veut dire? Le Pacte le ronge, ne le vois-tu pas? Tout ça, ce n'est pas nous. Ce n'est même pas Sad. C'est juste eux. Vous les avez abandonnés. Allons donc. Peut-être, et alors? Nous les créons. Nous les laissons tranquilles. Ils sont libres. Tout ça, c'est Morphée. C'est Morphée... Ah, Morphée, viens, viens donc que je te plonge dans l'encre, que je t'y noie, et que je me noie avec! Viens donc me parler, discuter avec moi, moi qui me sens si seule en ce soir d'hiver... En ce soir d'hiver qui me refuse une audience avec la reine... Ah, mais elles sont toutes cruelles. Même quand elles sont douces... Et les rois? Ah, les rois... Ils sont muets, les rois. Ils sont sombres et ténébreux, les cheveux de nuit dénoués, quelques mèches leur barrant les yeux... Ils ont des chaînes aux bras. Ils savent écouter? On ne le saura jamais... Sont-ils fous? Ils le deviennent, tous. Même lui. Lui, il s'est levé un matin, et il a crié, et il a brisé ses chaînes, et il est parti, et à partir de ce moment, il n'était plus roi... Plus roi.... ah... comme ce doit être reposant... C'est comme n'être plus ange. C'est comme n'être plus soi.... Plus soi... Il est des rêves qui s'effacent d'eux mêmes. Parce qu'ils savent. Eux et pas nous. Et parce qu'ils ne nous laisseront jamais voir. Nous ne saurons jamais... Est-ce du regret dans ta voix? C'est de la curiosité… bah.... un peu de fumée, ce te fera du bien... Pourquoi les gens fument? Parce qu'ils veulent mourir... Parce qu'ils avalent de la fumée, c'est comme avaler du rêve... Et l'alcool? Couleur d'ambroisie... Ah... rien que ça....
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptySam 8 Mai - 1:41

That was soooo totally random. Very Happy It was quite fun to read.

There's a Six Word Story Contest going on presently on dA: http://dailylitdeviations.deviantart.com/journal/31555079/
(Deadline is on May 13th.) I just saw it yesterday, and it got me thinking. This is so hard!

I had several ideas, the only ones I really liked being:
Title: She dreamt...
"She slept and forgot to wake."
Title: Rawr!
"Hero kills monster. Hero gets princess!"
Title: My story...
"What happened while I was gone?" (That's the one I submitted and put on dA)
which could also be "I wasn't there when it happened." or other variants.

I challenge YOU ALL to try this!
Revenir en haut Aller en bas
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptySam 8 Mai - 5:03

Crack-stories :

Tiltle: Valse
"One two three; one two three."

Title: The very weird story with a title better than the story itself in which there is man who had a cat cat which was as big as an elephant elephant.
"Here, kitty kitty kitty! Nice... Splat!"

Title: drunken alien
"rendeer monkey cat pig albino cherry"
(Read the names of the emotes to get the story! ^^)

Title: Winter Nights
"Cruel cold seeks victims. Playful Fae."
(That one might be a bit seriouser. Maybe. ^^)

Title: Frankenbot
"Lightening strikes. "It lives!!" "Selfdestruct activated..." "

And so on and so forth... This is kinda fun... But maybe you don't think so ^^ Anyway, there's a serious one so I guess I'm done. For now.
Revenir en haut Aller en bas
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptySam 8 Mai - 6:21

Yep, that's a tough one! ^^ Just submitted mine, though i'm not really satisfied with it...

I like yours a lot, arthisa ^^ And Tiefug, yours are really fun, and i love the "playful fae" one and really think you should submit it.

As for mine, it goes:

Title: Six words?
Here i got four. Two left

though i thought of:
Already got three. Just three left. (didn't like to repeat three...)
and I only managed to find one. Sorry.

Also, there was:

Title: Just end it.
Please. Let the curtain fall.

which could also have been:
The curtain fell upon my eyes.

Title: Oh god...
Why do I keep doing this?

Title: Need help?
There is nothing I can do

Title: In/Out:
Hello? Is there anybody somewhere? Anywhere?

Title: Mute:
Why don't you just say something?
(actually, does "don't" count for one, or two words?)

Title: Blind
I left my eyes at home

Title: Afterlife
So... You're really dead? ... Cool!

Title: Of fighting
Giving up solved pretty much everything
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 9 Mai - 5:46

C'est fait, j'ai changé le "dupliquer" et "redoubler" dans ton texte et je vais poster le "playful Fae" dès que j'ai Arthisa au téléphone pour qu'elle me guide à travers le processus. ^^

Title: Just for fun
"Red and black, Spirits is back!"

Title: Choice
"Eeny meeny miny moe! You're it!"


Dernière édition par Tiefug le Dim 9 Mai - 18:03, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 9 Mai - 16:35

Yoru: "Don't" counts as one word. Actually, I think I liked the other version better:
("I only managed to find one. Sorry.") because it can be interpreted in two different ways. But most of yours are really nice.

Tiefug: XD
Are you free today, want us to call?
Revenir en haut Aller en bas
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 9 Mai - 18:54

That's 8 words!!
^^
hey... that means can't, doesn't, aren't etc etc... all count for 1 word? I counted them for 2 during my exams! =(
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 9 Mai - 19:22

Umm... I think they do... But more importantly: Aren't you supposed NOT to use contrations in exams and in written formal thingies anyway? I mean, I know I didn't use any in mine...


Dernière édition par Tiefug le Jeu 13 Mai - 0:17, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 9 Mai - 20:39

I think contractions usually count as two words. Except the 's for possession, don't think that counts. But they're being nice there! Razz
And Tiefug has a point. If you count them as two words, what's the point of using contractions in exams?
Revenir en haut Aller en bas
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 9 Mai - 21:26

Oh i just used one or two, cause the uncontracted form sounded weird...
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyVen 14 Mai - 18:34

...That's not the point. The point is I thought that contracted forms counted as oral language or even familiar language and that is not umm... recommended in written exams unless you're writing a dialogue or smth...

Am I wrong? Ah well too late anyway, I suppose...
Revenir en haut Aller en bas
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyVen 14 Mai - 22:21

You are right, but my english teacher though saying the same has either never noticed the few ones i use, either closed his eyes upon them.

Well, anyways, it's too late now ^^
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyMar 22 Juin - 7:17

On finit tous ainsi.
Le coeur au sol.
Les yeux au ciel.
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyMer 1 Déc - 8:34

Alright ! Random stupid stuff ^^ And a happy birthday to echo too ^^

Elemental Five Step Essay
(the random thing the English teacher has us working on ^^)

Another try
Only five steps
To create and explain.
(World)

Introductions first
How do you do
Mapping out the road.
(Earth)

Part one
Neither strongest nor weakest
Flowing into the subject.
(Water)

Mid-fall
Zero resistance
Breezing through.
(Air)

Home stretch
Do or die time
Burning conviction.
(Fire)

Conclusion:
The end at last
A glimpse of faraway stars.
(Ether)


Umm yeah so a "five steps essay" has an introduction (the 's' in the thing is voluntary), 3 main parts (the 2nd is the weakest point, the 3rd is the strongest) and a conclusion. Or something. ^^

Umm writing in a bus in the mountain in a snowstorm is... not my thing:


We are alone in the frozen mountains.
Walking, chatting, laughing,
dying.

It is so easy here
– middle of nowhere –
easy to get lost
make a mistake
be stranded.

We follow the road:
we might be rescued
– not –
and we must hope
or die
and she must not die.

I have the light and she the knife.
Just in case
I said
for wolves
I said.
It reassured her.

The sky's cloudy,
the wind's steady.
Snow is falling
soft and gentle and kind
and deadly.

Hope is gone.
Gone in the cold
frozen fingers
of the coming tempest.
She wants to stay, to hide,
to wait it out
but I don't let her.

The numbness
has been there forever.
So sleepy
I drag her along
trying not to slow
or stop
or fall.
I hang on to her
for she must not die.

A step
the wind
A step
the snow
A step
eyes watering
Stumble
unsteady ground
A step
the tempest
A tug
a patch of green
Stop.

Of course she would want to stay
here
with the green
the 'greenies'
the 'nicer' wind
with me
but she must not stop
or...
but she must not die.

So I pull
hard
She doesn't move
I turn to her
to push her
pain
my guts are spilling out
she sits

Wrapped around her
literally
to give her heat
company
protection

she smiles

I smile

I close my eyes


for her





Ummm bad ending, bad ending!! An adult and a child... Or a couple of lovers ^^ I should've mentionned something about the lamp greaking I think... A psychotic 'greeny' lover who doesn't want to leave them and stabs the guy trying to get her to not freeze to death... Poor him. And poor text. Ah well, at least I wrote something ^^ right? Should've added lots of things now that I think about it... And removed a couple.

Umm anyway, I'm off to sleep!

Have fun flaming ^^
Revenir en haut Aller en bas
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 8 Avr - 21:48

You want this to live? Okay... This is something I wrote a month or so ago, but never got around to post on dA. I'll put it up there after NaPoWriMo ends (or fails) so I'll put it here first.


sun-warmed

sitting by the window, framed in blazing reds from the gently fluttering curtains, she basked in the afternoon sun, conscientiously, diligently; she took in the way her chilled feet warmed slowly under the sun, pressed the underside of them onto the heated metal of the balustrade, twirled and twisted her brown locks to see them shine up red and gold, the sight strangely enjoyable. she stared assiduously at the play of lights on her skin, as if she could somehow lure in the warmth and contentment of the moment and store it under her skin.

he stood at the door, transfixed by the shadow of an angel. and when she looked up, he saw the whole world shining in her eyes.

that night, he swore that he could feel the sun glowing from within her. she just smiled because she knew that the fire under her skin had nothing to do with the memory of the long-gone sun and everything to do with his lips on her.
Revenir en haut Aller en bas
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 8 Avr - 23:22

...Strange sentences without capital letters are on purpose?

Anyway, I like it but it feels... Uncomplete? Or maybe it's just the strange sentences ^^

Yay alive forum is not zombified! Just you wait, maybe yoru will come back too ^^
Revenir en haut Aller en bas
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 8 Avr - 23:36

It feels a bit incomplete to me too... And the lack of capitals at the beginning of sentences was on purpose. Or more like, I just felt like it at the time. So, dunno. Might change a little bit when I post it on dA (whenever that is.)

And zombie forum is dead... But maybe if we change the color theme...? =D
Revenir en haut Aller en bas
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptySam 14 Avr - 19:19

I'm sooooorry... Poor little forum =( *pat pat* With this dark and bloody colour scheme that I looooove.
So, anyhow, I'm back =D
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptySam 14 Avr - 23:36

Was the golden color of the last text a hint as to the colors you'd like better? ^^ Maybe yellow over green? Or blue?
Revenir en haut Aller en bas
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 15 Avr - 22:46

I think blue over yellow might make more people want to come to our forum, definitely! =P
And that was orange, dude, orange! That was to represent the color of sunlight (and to rep Princeton, although that's not really the right orange).

But I guess if Yoru's back, the color theme won't change...
Revenir en haut Aller en bas
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyLun 16 Avr - 0:45

But if she's not here, woud you change it? She only came by because I told her about it, you know...

Umm, I feel like I should write a snippet with this post, lest the conversation degenerate into something worthy of "Je parle, je parle..." so here goes:

Red, the blood pulsing in my veins.
Orange, the Sun warming my skin.
Yellow, the bright major harmonies.
Green, the soft rustling leaves and grass.
Blue, the unfathomable wide expanses of sea and sky.
Indigo, the soft caress of velvet fabric.
Violet, the fading nostalgic minor tones.

I might end up using it or not, but I had this idea about a world where runes are part of everyday life, and they are painted everywhere, taking their power from the innate belief of people that they will work. But this blind protagonist can't use them and has to use scupted runes, like a crutch, and they end up using song (not words, because nobody believes that words hold power) to use magic and eventually see..?? Well, maybe not, it was just a random thought, I have a dozen others, but trying to write using the first person a blind character seemed like an interesting challenge... And I'll shut up now ^^
Revenir en haut Aller en bas
Yoru
Esprit de l'Ombre
Yoru


Nombre de messages : 717
Date d'inscription : 04/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyVen 27 Avr - 8:36

Blue over yellow. Right.
Then what ? We start putting on LCL logos ? =P
Revenir en haut Aller en bas
https://worldofspirits.forumsrpg.com
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyDim 25 Nov - 15:32

j'ai du allez sur google pour voir ce que c'était "LCL"... XD

i have the hugest writer's block ever TT_TT
Revenir en haut Aller en bas
Tiefug

Tiefug


Nombre de messages : 343
Experience : messages + 0
Niveau : euh.... normal d'après mon expérience
Metier : Mathématicien
Date d'inscription : 31/03/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptyMar 22 Oct - 8:08

Coucou !!
C'est l'heure du post Spirits de 2013 ! XD
Je ne sais pas pourquoi, le dernier poème est sorti en français ^^ c'est pas bon pour deviantArt, donc ça va ici ! C'est un bon test pour savoir qui reçoit encore les alertes de ce site...

C'est un poème qui a commencé mélancolique, qui est devenu morbide, et qui finit en vampirisme à peine caché. ^^ Il incorpore plusieurs brouillons que j'ai pris en cours/séminaire que j'avais l'intention de substancier, et qui sont restés en plan pendant... longtemps.



Nuit Pâle

Assis sur mon lit, j’observe
Par la fenêtre
Les lueurs de la cité –
Brillant tous les soirs –
Que je hais.

Soupir. Le regard vague
Se perd dans mes pensées.
Une forêt sombre –
Sans éclat –
Entoure le passé.

Dans la répugnante maison,
Les mouches hantent la vue.
Bue jusqu’à la lie,
La liqueur âcre du silence
M’écrase.

La camomille fanée
Infuse
Sans frémir –
Pastel de nuit –
Sous mes phalanges blanches.

Les heures tournoient,
Creusent ma soif
De compagnie –
Carminée.
Je blanchis.

Ma tête danse.
Le ciel saigne.
Mes yeux clos –
Ritournelle lourde –
Ne rêvent pas.


^^ Les trois derniers versets sont d'aujourd'hui. Et oui, c'est des vers libre - je ne fais pas ça souvent, alors dites-moi ce que vous en pensez !
Revenir en haut Aller en bas
Arthisa
Esprit de Lumiere
Arthisa


Nombre de messages : 572
Age : 31
Metier : Esprit de Lumière
Date d'inscription : 05/01/2006

Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 EmptySam 12 Avr - 12:31

Wow, I don't think I ever read this. I likes a lot!! Verses four and five are my favorite. Verse one is a lot more prose-y and straight-forward than the rest and doesn't really add much, so I think it should be cut or smooshed with the second verse. I like verse three but content-wise it seems a bit far from the rest?

Bam, workshopped.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty
MessageSujet: Re: Quelques petits machins en vrac...   Quelques petits machins en vrac... - Page 14 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Quelques petits machins en vrac...
Revenir en haut 
Page 14 sur 14Aller à la page : Précédent  1 ... 8 ... 12, 13, 14
 Sujets similaires
-
» Quelques modifications en ce qui concerne les regles

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Spirits' World :: Hors RPG :: Ecrits-
Sauter vers:  
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser